miercuri, 26 septembrie 2012

PLANIFICARE GEOGRAFIE, CLASA a X-a, AN ȘCOLAR 2012-2013, LICEU TEHNOLOGIC


Numele şi prenumele profesorului : .............................                                        An școlar 2012-2013                                                      
Disciplina GEOGRAFIE
Clasa a X-a
Număr de ore din trunchiul comun: 1 oră săptămânal (35 ore anual)

PLANIFICAREA CALENDARISTICĂ ANUALĂ

Geografie umană


Unitatea de învăţare
Competenţe specifice vizate
Conţinuturi
Nr. de ore
Săptămâna
Observaţii/ Evaluare
SEMESTRUL I  (17.09.2012 – 21.12.2012)
I. Geografie politică





1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii referitoare la geografie politică
1.3. Utilizarea unor elemente terminologice minime din limbile străine
4.1. Citirea şi interpretarea informaţiei cartografice şi grafice referitoare la state
§         Statele şi grupările regionale de state
§         Evoluţia în timp a hărţii politice
§         Principalele probleme actuale de geografie politică
4
1 – 4
17-21.09
24-28.09
1-5.10
8-12.10
Test  iniţial



Evaluare orală
II. Geografia populației și a așezărilor umane
A. Geografia populației
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii referitoare la populaţie
1.2. Argumentarea unui demers explicativ
2.2. Formalizarea informaţiilor
3.2. Analiza interacţiunilor dintre mediul natural şi populaţie
4.1. Citirea şi interpretarea informaţiei cartografice şi grafice referitoare la populaţie
4.2. Operarea cu simboluri, semne şi convenţii
4.4. Trecerea de la o scară la alta
4.5. Construirea unor schiţe cartografice simple
§        Dinamica populaţiei
§        Bilanţul natural al populaţiei
§        Mobilitatea teritorială a populaţiei
§        Bilanţul total al populaţiei
§        Evoluţia numerică a populaţiei
§        Tipuri de medii de viaţă
§        Răspândirea geografică a populaţiei
§        Structuri demografice (rasială, confesională, etnolingvistică, pe grupe de vârstă şi sexe, socio-economică, pe medii)
§        Populaţia, protecţia mediului înconjurător şi dezvoltarea durabilă
5
5 – 9
15-19.10
22-26.10
29.10-2.11
 5-9.11
12-16.11















Evaluare scrisă (T1)

II. Geografia populației și a așezărilor umane
B. Geografia așezărilor umane
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii referitoare la aşezări
1.2. Argumentarea unui demers explicativ
1.3. Utilizarea unor elemente terminologice minime din limbile străine
3.2. Sesizarea unor succesiuni în evoluţia aşezărilor
4.2. Operarea cu simboluri, semne şi convenţii
4.5. Construirea unui text structurat utilizând o informaţie cartografică sau grafică
5.3. Utilizarea unor metode de analiză directă sau mediată a aşezărilor umane
5.4. Utilizarea unor metode şi tehnici simple, specifice diferitelor discipline ştiinţifice, pentru analiza unor elemente ale aşezărilor omeneşti
§        Habitatul uman: definire şi componente
§        Urbanizarea
§        Dinamica urbană şi explozia urbană
§        Funcţiile şi structura funcţională a aşezărilor omeneşti
§        Forme de aglomerare umană
§        Metropole - megalopolisuri

5
10 – 14
19-23.11
26-30.11
3-7.12
10-14.12
17-21.12








Evaluare scrisă (T2)


Vacanţa de iarnă/intersemestrială (22.12. 2012 – 13.01.2013)
SEMESTRUL al II-lea  (14.01.2013 – 21.06.2013)
II. Geografia populației și a așezărilor umane
B. Geografia așezărilor umane
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii referitoare la aşezări
1.2. Argumentarea unui demers explicativ
1.3. Utilizarea unor elemente terminologice minime din limbile străine
3.2. Sesizarea unor succesiuni în evoluţia aşezărilor
4.2. Operarea cu simboluri, semne şi convenţii
4.5. Construirea unui text structurat utilizând o informaţie cartografică sau grafică
5.3. Utilizarea unor metode de analiză directă sau mediată a aşezărilor umane
5.4. Utilizarea unor metode şi tehnici simple, specifice diferitelor discipline ştiinţifice, pentru analiza unor elemente ale aşezărilor omeneşti
§        Peisaje rurale
§        Organizarea spaţiului urban şi rural. Planul oraşului
§        Amenajarea locală şi regională
3
15 – 17
 14-18.01.13
21-25.01
28.01-1.02



Evaluare orală

III. Geografie economică
A. Resursele naturale
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii de geografie economică
1.2. Argumentarea unui demers explicativ
3.2. Sesizarea unor succesiuni de fenomene şi procese social - economice
4.1. Citirea şi interpretarea informaţiei grafice şi cartografice de geografie economică
5.4. Utilizarea unor metode şi tehnici simple, specifice diferitelor discipline ştiinţifice, pentru analiza unor elemente referitoare la resurse, agricultură, industrie şi servicii
5.5. Utilizarea reprezentărilor cartografice în investigarea mediului geografic.
§        Resursele extraatmosferice şi ale atmosferei
§        Resursele litosferei
§        Resursele hidrosferei
§         Resursele biosferei
4
18 – 21
4-8.02
11-15.02
18-22.02
25.02-1.03




Evaluare scrisă (T3)
III. Geografie economică
B. Agricultura
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii de geografie economică
1.2. Argumentarea unui demers explicativ
3.2. Sesizarea unor succesiuni de fenomene şi procese social - economice
4.1. Citirea şi interpretarea informaţiei grafice şi cartografice de geografie economică
4.5. Construirea unui text structurat utilizând o informaţie cartografică sau grafică
4.6. Descrierea şi explicarea faptelor observate pe teren sau identificate pe modele
5.4. Utilizarea unor metode şi tehnici simple, specifice diferitelor discipline ştiinţifice, pentru analiza unor elemente referitoare la resurse, agricultură, industrie şi servicii
5.5. Utilizarea reprezentărilor cartografice în investigarea mediului geografic.
§        Evoluţia în timp şi spaţiu a practicilor agricole
§        Tipuri şi structuri teritoriale agricole
§         Regiuni şi peisaje agricole
4
22 – 25
4-8.03
11-15.03
18-22.03
25-29.03



Evaluare orală









Programul „Să știi mai multe, să fii mai bun!″  -  Săptămâna 26 (1 – 5.04.2013)
Vacanţa de primăvară/intrasemestrială (6 – 14.04.2013)
III. Geografie economică
C. Industria
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii de geografie economică
1.2. Argumentarea unui demers explicativ
3.2. Sesizarea unor succesiuni de fenomene şi procese social - economice
4.1. Citirea şi interpretarea informaţiei grafice şi cartografice de geografie economică
4.5. Construirea unui text structurat utilizând o informaţie cartografică sau grafică
4.6. Descrierea şi explicarea faptelor observate pe teren sau identificate pe modele
5.4.  Utilizarea unor metode şi tehnici simple, specifice diferitelor discipline ştiinţifice, pentru analiza unor elemente referitoare la resurse, agricultură, industrie şi servicii
5.5. Utilizarea reprezentărilor cartografice în investigarea mediului geografic.
§        Evoluţia activităţilor industriale
§        Industria energiei electrice
§        Regiunile industriale
§         Studiu de caz: analiza a două regiuni industriale (o regiune din Europa şi o regiune din continentele extraeuropene)
3
27 – 29
15-19.04
22-26.04
29.04-3.05







Evaluare orală






III. Geografie economică
D. Serviciile
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii de geografie economică
4.1. Citirea şi interpretarea informaţiei grafice şi cartografice de geografie economică
4.5. Construirea unui text structurat utilizând o informaţie cartografică sau grafică
4.6. Descrierea şi explicarea faptelor observate pe teren sau identificate pe modele
5.4. Utilizarea unor metode şi tehnici simple, specifice diferitelor discipline ştiinţifice, pentru analiza unor elemente referitoare la resurse, agricultură, industrie şi servicii
5.5. Utilizarea reprezentărilor cartografice în investigarea mediului geografic.
§        Definire şi tipuri
§        Căi de comunicaţie şi transporturi
§         Comerţ, turism
3
30 – 32
6-10.05
13-17.05
20-24.05




Evaluare scrisă (T4)
IV. Ansamblurile economice şi geopolitice ale lumii
1.1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea informaţiei
2.4. Relaţionarea spaţială a elementelor economice şi geopolitice
2.5. Sesizarea unor legături observabile între elemente economice şi politice
5.5. Utilizarea reprezentărilor cartografice în analiza dimensiunii geopolitice a lumii
§         Marile ansambluri economice şi geopolitice ale lumii
§         Uniunea Europeană şi un ansamblu extraeuropean

2
33 – 34
27-31.05
3-7.06


Evaluare orală
IV. V. Elemente de geografie umană
1.1.
...
5.5.
§         Principalele probleme de geografie umană (sinteză și evaluare)
1
35
10-14.06

Evaluare orală


Notă:

­         Planificarea calendaristică are la bază planurile cadru de învățământ aprobate prin OMECI nr. 3412/16.03.2009, programa școlară aprobată prin OMECT nr. 4598/31.08.2004 și structura anului școlar 2012-2013 aprobată prin OMECTS nr. 5635/31.08.2012.
­         Rubrica Competenţe specifice cuprinde competenţele specifice din programa şcolară care pot fi realizate prin conţinuturile ofertate.
­         Conţinuturile şi competenţele specifice vor avea în vedere exemple relevante de pe Terra, din Europa şi din România.
­         Competenţele specifice propuse au caracter orientativ; profesorul stabileşte competenţele minimale pe care orice elev trebuie să le realizeze şi poate extinde sfera acestora, în funcţie de specificul clasei şi de performanţele elevilor.
­         Modalităţile de evaluare trebuie diversificate prin utilizarea unor metode complementare/alternative (referate, proiecte, aplicaţii practice/investigaţii, portofolii etc.); cele prevăzute în acest model au un caracter obligatoriu.







UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT : ………………………………………………………….
DISCIPLINA : GEOGRAFIE UMANĂ
CLASA : A X A
ORE PE SĂPTĂMÂNĂ : 1h/săpt.
PROFESOR : ………………………….
AN SCOLAR : 2012-2013


PROIECTARE SEMESTRIALĂ

SEMESTRUL I =14 ore
Unitatea de învăţare
Competenţe
 Specifice
 vizate
Conţinuturi
Nr.
 ore.
Săptămâna
Obs.
1.  GEOGRAFIA POLITICĂ
1.1;1.3 ;
4.1
  • .Lecţie introductivă.
1
17-21.09
Test
iniţial

Evaluare orală
  • Statele şi grupările regionale de state
1
24-28.09
  • Evoluţia în timp a hărţii politice.
1
1-5.10
  • Principalele probleme actuale de geografie politică.
1

8-12.10
2.  GEOGRAFIA POPULAŢIEI ŞI AŞEZĂRILOR UMANE
A.
GEOGRAFIA
POPULAŢIEI

1.1 ;1.2 ;3.2 ;
2.2 ;4.5 ;
4.1 ;4.2 ;4.4 





·         Dinamica populatiei. Evolutia numerică a populaţiei. Bilantul natural al populaţiei.
1

15-19.10







Evaluare scrisă (T1)
·         Mobilitatea teritoriala a populaţiei Bilantul total al populaţiei.
1

22-26.10

·         Tipuri de medii de viaţă. Raspandirea geografica a populatiei.
1

29.10-2.11
·         Structuri demografice. Populatia, protectia mediului, si dezvoltarea durabilă
2

 5-9.11
12-16.11
BGEOGRAFIA AŞEZĂRILOR UMANE

1.1 ;1.2 ;1.3 
3.2 ;4.2 ;4.5 
5.3 ; 5.4 ;

·         Habitatul uman : definire si componente. Urbanizarea. Dinamica urbană şi explozia    urbană.
1


19-23.11






Evaluare scrisă (T2)

·         Functiile şi structura funcţională a aşezărilor omeneşti
1
26-30.11
·         Forme de aglomerare umană
1
3-7.12
·         Metropole şi megalopolisuri.
1
10-14.12
·         Evaluare : Geografia așezărilor umane
1
17-21.12
                                                            Vacanţa de iarnă/intersemestrială (22.12. 2012 – 13.01.2013)
SEMESTRUL al II-lea =20 ore; (14.01.2013 – 21.06.2013)
B.  GEOGRAFIA AŞEZĂRILOR UMANE



·         Peisaje rurale .
1
14-18.01.13

Evaluare orală


·         Organizarea spaţiului urban şi rural
1
21-25.01
·         Planul oraşului .Amenajarea locală şi regională.
1
28.01-1.02
3.
 GEOGRAFIE ECONOMICĂ
A.
RESURSELE NATURALE

1.1;1.2 ;3.2 ;
4.1 ; 4.5 ; 4.6 5.4 ;5.5 

·         Resursele naturale.(clasificare).
      Resursele extraatmosferei si ale atmosferei.
1

4-8.02





Evaluare scrisă (T3)
·         Resursele litosferei
1
11-15.02
·         Resursele hidrosferei
·         Resursele biosferei
1

18-22.02

·         Evaluare : Resursele naturale
1
25.02-1.03
B
AGRICULTURA
1.1;1.2 ;3.2 ;
4.1 ; 4.5 ; 4.6 5.4 ;5.5 
·         Evoluţia în timp şi spaţiu a practicilor agricole
1
4-8.03



Evaluare orală
·         Tipuri şi structuri teritoriale agricole.
1
11-15.03
·         Regiuni şi peisaje agricole.

2
18-22.03
25-29.03
Programul „Să știi mai multe, să fii mai bun!″  -  Săptămâna 26 (1 – 5.04.2013)
Vacanţa de primăvară/intrasemestrială (6 – 14.04.2013)
C.
 INDUSTRIA
1.1;1.2 ;3.2 ;
4.1 ; 4.5 ; 4.6
5.4 ;5.5 

·         Evolutia activitatilor industriale.
·        Industria energiei electrice
1

15-19.04


Evaluare orală

·         Regiunile industriale
1
22-26.04
·         Studiu de caz : analiza a două regiuni industriale :
      1.Regiunea industrială  Rhenană
      2.Regiunea industrială din sud-estul şi          
             sudul Japoniei.
1



29.04-3.05



D.
SERVICIILE


1.1;1.2 ;3.2 ;
4.1 ; 4.5 ; 4.6 5.4 ;5.5 
·         Definire şi tipuri. Căi de comunicaţie şi trasporturi
1
6-10.05

Evaluare scrisă (T4)
·         Comerţul.
·         Turismul
1

13-17.05

·         Evaluare : Serviciile
1
20-24.05
4. ANSAMBLURI ECONOMICE ŞI GEOPOLITICE ALE LUMII
1.1, 2.4 ;
2.5 ; 5.5.
·         Marile ansambluri economice şi geopolitice ale lumii.
1
27-31.05

Evaluare orală
·         Uniunea Europeană  şi NAFTA (Asociaţia Liberului Schimb Nord American ).
1
3-7.06
IV. 5. Elemente de geografie umană
1.1.
...
5.5.
§         Principalele probleme de geografie umană (sinteză și evaluare)
1
0-14.06

Evaluare orală


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu